موج ابراز تنفر علمای اهل سنت ایران اسلامی از جنایت آل سعود در شهر مخای یمن
موج ابراز تنفر علمای اهل سنت ایران اسلامی از جنایت آل سعود در شهر مخای یمن

به دنبال ادامه حملات هوایی رژیم عربستان به مناطق مسکونی وغیر مسکونی یمن این بار حمله ناجوانمردانه رژیم عربستان به مردم بی دفاع شهر مخا در یمن که اقدامی تجاوزگرانه است واین تجاوز منجر به شهادت بیش از 200 نفر از مردم بی گناه شهر مخا شده است.



 

در پی بمباران های هوایی و حملات ددمنشانه رژیم کودک کش آل سعود به مناطق مختلف کشور یمن از جمعه بمباران اخیر یک شهرک مسکونی در شهر مخای استان تعز یمن که منجر به شهادت رسیدن ده ها تن ازمردم اهل سنت آم نطقه گردید ، رژیم آل سعود سعی در مخفی نگه داشتن این جنایت که شباهت های زیادی به جنایت صهیونیست ها در سال 1996 در قانای لبنان دارد نمودند . اما هوشیاری و بصیرت انقلاب اقشار مختلف مردم ایران اسلامی بخصوص علما ، ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با صدور بیانیه و اعلام تنفر از این جنایت ضد بشری ، سکوت محافل بین المللی را تقبیج نمودند.

در این خبر به بیان دیدگاه های علمای اهل سنت از جای جای ایران اسلامی می پردازیم .

بیانیه هیأت افتاء و شورای پاسخگویی به مسایل شرعی اهل سنت استان بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله و آله وسلم (کل المسلم علی المسلم حرام دمه و ماله و عرضه)

ما اقدامات وحشیانه و غیر انسانی عربستان برای ایجاد هر گونه فتنه و کشتار مسلمانان بیگناه  را از نقشه های شوم جنیتکاران غربی و صهیونیسم که در رأس آنها آمریکای خونخوار و  اجرای برنامه های آنها میدانیم و این اعمال هیچگونه با اسلام مناسبت نداشته و ندارد و مسلمانان آلت دست دشمنان قرآن و سنت قرار گرفته اند و دست زدن به جنایتی که ضد انسانیت و بشریت است برای آنها سهل و آسان است.

ما جامعه اهل سنت و جماعت استان بوشهر این اقدامات وحشیانه اخیر عربستان در قتل عام و بمباران کردن شهر مخا در یمن که منجر به شهادت رسیدن 200 نفر از مسلمانان گردید و همچنین ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در میان مردم مومن یمن و از بین بردن زنان و کودکان را محکوم می نماییم و مردم یمن را به  استقامت و صبر و تحمل همه مشکلات توصیه می کنیم و این اقدامات وحشیانه نه تنها از سوی تمامی مسلمانان شیعه و اهل سنت محکوم است بلکه همه انسانهای آزاده جهان نیز این اعمال ضد انسانی و بشری را محکوم می کنند و ما با همسو و همگام شدن با ائمه جمعه و جماعات کشور این جمعه را جمعه سیاه اعلام می نمائیم و از ائمه جمعه استان می خواهیم که خطبه های خود را به این موضوع اختصاص دهند.

 

بیانیه شیخ خلیل افرا - امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام واقعی دین مهربانی و عطوفت است

تهاجم غیر انسانی و ضد بشری عربستان به یمن و شهر مخا را نمی توان با هیچ  توجیهی برای ملت ها و کشورهایی که اسلام را دین خشونت می دانند شرح داد در  حالیکه دین اسلام واقعی دین مهربانی و عطوفت است.

عربستان با تهاجم اخیر خود به شهر مخا در یمن منجر به شهادت 200 نفر از مسلمانان گردید ،چهره رحمانی اسلام را خدشه نمود و سیمای خشنی را از اسلام  به جهان معرفی کرد. کشتار برادران ما در یمن نشانه ضعف و ناتوانی مستکبران در برابر عظمت اسلام است .

دشمنان اسلام همچون رژیم غاصب اسرائیل و امریکای جنایتکار که همیشه در فکر نابودی امت اسلامی هستند مسلمانان را بر علیه همدیگر تحریک می کنند و حملات عربستان و تهاجم مسلمانان و امت اسلامی بر علیه همدیگر .

عربستان بر علیه یمن طراحی استکبار جهانی با هدف ترویج اسلام هراسی و اسلام ستیزی استکبار جهانی صورت گرفته تا از این طریق بتوانند بین مسلمانان اختلاف و تفرقه و جنگ قوی راه  بیندازند و گسترش بدهند.

امروزباید تمام سران کشورهای اسلامی متعددو  منسجم شوند و در برابر آمریکای ظالم و غاصب بایستند و از حقوق امت اسلام در برابر زور گویان و متجاوزان دفاع کنند. (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم)

 فجایع و جنایات علیه شهر مخا در یمن را محکوم می نمائیم و از خداوند خواهانیم با حفظ خون ها و جان ها و مال ها   مسلمانان را متحد و منسجم گرداند.

شیخ حسن بازدار. امام جمعه اهل سنت گوده .و موقت بنک و عضو شورای روحانیت استان بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم
وبه نستعین والصلاه والسلام علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه اجمعین
به دنبال ادامه حملات هوایی رژیم عربستان به مناطق مسکونی وغیر مسکونی یمن این بار حمله ناجوانمردانه رژیم عربستان به مردم بی دفاع شهر مخا در یمن که اقدامی تجاوزگرانه است واین تجاوز منجر به شهادت بیش از 200  نفر از مردم بی گناه  شهر مخا شده است.
چند ماهی است که شاهد سرکوب ملت مسلمان یمن در زیر سکوت مجامع بین المللی بوده ایم حملاتی که جزء افزایش تروریسم در منطقه هیج نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
ضمن محکوم کردن این حملات خواستار اتخاذ موضعی روشن در راستای صلح جهانی وحل وفصل اختلافات  وراه حل مسالمت آمیز هستیم.
واز خداوند متعال خواستار صلح وآرامش و عزت و وحدت برای همه ملت های مسلمان جهان خواهانیم.
 

شیخ اسماعیل بازدار امام جمعه اهل سنت بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

ومن یقتل مؤمنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها وغضب الله علیه ولعنه واعد له عذابا عظیما (نساء93)
وقتی درتقدیرالهی هلاکت ونابودی قوم ظالمی نوشته شود ,ان قوم و رژیم پیوسته برظلم وستم وجنایات خود تمرد کرده وراه فسادو طغیان وسرکشی را درپیش میگیرند تا هلاکت ونابودی انان ازجانب خدای متعال محقق شود ,رژیم ال سعود وهم پیمانانش همچنان در یمن بر قتل و کشتار عباد  وخرابی بلاد پافشاری نموده وحملات نظامی خود را برمناطق شیعه وسنی نشین راادامه میدهد ودر پی حملات ظالمانه اش درشهادت شیعیان یمن برشهر مخا بیش از 200فردبی گناه از  اهل سنت نیز به شهادت رسانده اند .بنده ضمن محکومیت این جرم وجنایات که دستان خبیث صهیونیزم ان را مدیریت میکند این جمعه را همصدا وهمنوا با جامعه اهل سنت کشور ((جمعه سیاه)) اعلام مینمایم.

 

مصاحبه شیخ حسین افروز

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به روح امام شهداء و شهدای انقلاب اسلامی و طول عمر با عزت و سلامتی برای مقام معظم رهبری از خداوند منان خواستاریم.

قال الله تعالی: لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِکَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في‏ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً وَ يُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ إِلَي اللَّهِ الْمَصيرُ ( سوره آل عمران آیه 28 )

قال الله تعالی : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهاداً في‏ سَبيلي‏ وَ ابْتِغاءَ مَرْضاتي‏ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَيْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبيلِ (سوره ممتحنه آیه 1)

در هر جای دنیا اگر به مسلمانی ظلم شود حق ، حقوقش پایمال گردد وظیفه همه مسلمین این است که از حقوق همدیگر دفاع کنند و نگذارند که به آنها تعدی شود و امروز ما مشاهده می کنیم افرادی که تن به ذلت گذاشته اند و دستوراتشان از استکبار می گیرند و به اسم مسلمان ، برادران دینی خود را قتل عام می کنند این گروهکها از رحمت خداوند دورند . و در هر جا خون مسلمانی بنا حق ریخته شود چه برادران دینی ما سنی و چه شیعه باشند همه اینها برادران مسلمان ما هستند و ما تا آخرین لحظاتی که خون در بدن ما جریان دارد از آنها دفاع می کنیم.

همه این جنایتها و قتل و کشتارهای و خون ریزیهای چه در یمن و چه در کشورهای اسلامی دیگر رخ می دهد این را به شدت محکوم می کنیم و متجاوزان بدانند که بزرگترین جنایت را مرتکب شد ه اند.

 

شیخ جاسم  بن هاجر امام جمعه مسجد جامع خاتم الانبیا ء جزیره شیف
بسم الله اارحمن اارحیم

الحمد لله رب العا لمین والصلا ه  والسلام علی سید نا محمد وعلی آله و اصحا به اجمعین اما بعد در ادامه بحران یمن که مد تی حکو مت عربستان و کشورهای هم پیما نش با حملات نظا می وبمبا ران مناطق مسکو نی وغیر مسکونی وشهرهای مختلف کشور یمن بار دیگر با حمله به شهر مخا مردم بیگناه را مورد هدف و قتل عام قرار داده که عده زیادی از اها لی این شهر را به شهادت رسا نده اند بنده این عمل فجیع را محکو م می نما یم

سیدحسن حسینی
امام جمعه اهل سنت جزیره شیف استان بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب حملات ظالمانه ددمنشانه رژیم آل سعود به شهر مخا دریمن که به شهادت 200نفر از اهل سنت منجر گردید ضمن محکومیت این جرم وجنایت این جمعه همصدا با جامعه اهل سنت کشور جمعه سیاه اعلام می نمایم
 

بیانیه ائمه جمعه و علماء و روحانیون و اساتید و طلاب اهل سنت استان آذربايجان غربي

بسم الله الرحمن الرحیم

(( أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ))

 )به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست ((سوره مبارکه حج آیه 39)

پس از حوادث تلخ و فتنه‌های مذهبی و تکفیری ننگینی که در عرصه جهان اسلام بطور کلی، و بطور خاص علیه ملت‌های مظلوم سوریه و عراق، امروز نیز شاهد تجاوزی نابکارانه به حاکمیت دولت اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی دیگر هستیم که همان یمن عزیز و ملت و انقلاب آن است، و هدف از آن تجاوز، پایمال کردن اراده این ملت مجاهد و انقلابی است، ملتیکه توانست پس از سال‌ها تحمل حکومت دیکتاتوری در یمن و قیام‌های مردمی این کشور علیه حکومت‌های خودفروخته و کسب پیروزی‌های مردمیکه با اراده و فداکاری خود بر نظام فاسد و ستمگر و مزدور بیگانگان و بر عوامل داعشی و تکفیری آن حاصل شد، شاهد هستیم که ارتش دولت آل سعود به بهانه حمایت از رئیس فراری دولت یمن، اقدام به تجاوز هوایی و دعوت چند کشور دیگر و با ارعاب عدم حمایت‌های مالی، آنان را وادار به کمک در این تجاوز کرده است. و البته این بار جنگنده های سعودی در جنايتی که بی شباهت به جنايت رژيم صهيونيستی در کشتار اهالی "قانا" نيست٬يک شهرک مسکونی در شهر ساحلی "مخا" را مورد هدف قرار داده و 200 نفر از ساکنین اهل سنت آن را به شهادت رساندند .

سکوت معنادار سازمان‌های بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل این تجاوز آشکار، بخش دیگری از این سناریو بوده و نقطه تاریکی از مفاهیم مجامع بین المللی و مدعی حقوق بشر است. یقیناً زمامداران سعودی با ادامه این تجاوز، با پاسخ کوبنده ملت خود و دیگر ملت های مسلمان و آزاده جهان مواجه بوده و در آتش کینه آنان خواهند سوخت.

ما ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب اهل سنت استان آ.غ ؛ضمن حمایت از دفاع مشروع مردم یمن از خود ؛ سکوت سازمانهای بین المللی را در خصوص تجاوزآشکار رژیم آل سعود به نیابت از رژیم صهیونستی به مردم مظلوم یمن را نقض آشکار حقوق بشر دانسته و آن را به شدت محکوم نموده و بر امت اسلامی و همه اقشار مختلف آن علما و روشنفکران و نخبگان و مجاهدان و عموم مردم فرض میدانیم ؛ که بیداری و هوشیاری و آگاهی و آمادگی کامل خود را برای رویارویی با چالش‌های این مرحله حساس و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، حفظ کرده و خواستار توقف فوری هر نوع  تجاوز وکشتار و هجوم از سوی نظام سعودی و هم پیمانان او هستیم و آنها را مسئول این جنایت بزرگ می‌دانیم و از کلیه اقشار ملت مجاهد یمن می‌خواهیم که با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، با ایستادگی در برابر متجاوزان، از عزت و کرامت ملی و تمامیت ارضی و حاکمیت و ارزش‌ها و عظمت خود، دفاع کند.

امام جمعه اهل سنت نودشه در گفتگو با  دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به جنایت اخیر رژیم آل سعود بر علیه شهروندان اهل تسنن یمن اظهار داشت: بنده به عنوان امام جمعه شهرستان نودشه، این حرکت جناتکارانه آل سعود را در حمله به یک کشور مسلمان و کشتار مسلمانان ساکن در آن اعم از سنی و شیعه را محکوم میکنم.
وی ادامه داد: این حرکت های جنایتکارانه آل سعود که هر روز هم ادامه دارد، در حقیقت ماهیت آمریکایی اسرائیلی این رژیم را بیش از پیش معلوم میکند چرا که این رژیم در منطقه یک جنگ مسلمان کشی راه انداخته است.
ماموستا مبارکشاهی افزود: ما این جنگ را از همان روز ابتدایی آن محکوم کردیم چرا که این جنگ، یک حرکتی است بر ضد وحدت مسلمانان و این جنگ را نیز یکی از جنایت های آمریکا و اسرائیل بر علیه امت اسلام قلمداد میکنیم.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: این اقدامات به منظور تفرقه و ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی صورت می پذیرد و احتمال اینکه در آینده ما شاهد دور جدیدی ار جنایات بر علیه مسلمانان ساکن در حرمین نیز باشیم دور از ذهن نیست چرا که دشمنان قسم خورده اسلام یعنی وآمریکا و اسرائیل عنان رژیم آل سعود را در دست دارند.
مبارکشاهی با تاکید بر دروغ بودن ادعاهای رژیم آل سعود مبنی بر حمایت از جامعه اهل تسنن گفت: اینبار ما با چشم خودمان هم دیدیم که این رژیم که تا کنون شیعیان و حوثی های یمن را به خاک و خون میکشید، اکنون آتش مسلمان کشی خود را بر روی جامعه اهل تسنن یمن هم گشوده است و برادران و خواهران ما در یمن را به شهادت می رساند.

وی در پایان اظهار داشت: برای دشمنان اسلام، کشتن شیعه و سنی تفاوتی ندارد چرا که آنها اساسا با اسلام مخالف اند و ما نیز این اقدام خلاف فرامین اسلام را محکوم کرده و هشدار میدهیم که اگر امت اسلامی راه وحدت را در پیش نگیرد باید منتظر فتنه های بزرگتری باشیم.

امام جمعه اهل تسنن شهرستان قصر شیرین در گفتگو با خبرنگار دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به حمله رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن اظهار داشت: کشت و کشتار مسلمانان حرام است و شرعا قتل یک مسلمان در اسلام معادل است با کشتار همه انسانهای عالم و یکی از محرمات که خداوند تبارک و تعال یدر قرآن بیان نموده قتل انسانهای بیگناه است.
وی ادامه داد: همچنین خداوند در روز قیامت که روز احقاق حقوق است، اولین حقی که از ظالم، به واسطه ظلم به مظلوم میگیرد، «فی الدماء» است.
ماموستا غلامی تصریح کرد: این خونهاییی که از مسلمانان بر زمین ریخته میشود که اکنون ما در سراسر منطقه شاهد آن هستیم، همه اش به نفع آمریکا و اسرائیل است و آنها هستند که سود این مسلمان کشی را میبرند.
وی افزود: در قرآن کریم نیز خداوند متعال به پیامبر عظیم اشان اسلام فرموده است که شدید ترین مردم در دشمنی با مسلمانان را یهودیان خواهی یافت و لذا همه مشکلات و کشتارهایی که در جهان رخ میدهد یقینا دست صهیونیست و آمریکا در آن دخیل است چرا که اسرائیل در منطقه به دنبال کشتار مسلمانان و در پس آن توسعه خود و رسیدن به رویای کذایی از نیل تا فرات است.
غلامی ادامه داد: عربستان و دیگر مسلمان نماها که قتل و کشتار مسلمین را به راه می اندازند، در واقع کار آمریکا و اسرائیل را راحت میکنند و به نیابت از آنها دست به کشتار مسلمین که همان خواسته اصلی صهیونیست هاست می زنند.
این عالم اهل سنت گفت: به یاری خدا میبایست ما به خود بیاییم و از دشمنان خداوند و قرآن اظهار برائت کنیم چرا که دیگر چه جنایتی مانده است که این دشمنان بر علیه مسلمین مرتکب نشده باشند.

وی تصریح کرد: چهار سال است که در سوریه، جامعه اهل سنت به دست داعش و با پشتیبانی های ترکیه در حال قتل عام هستند که برخی کشور های حاشیه خلیج هم البته در این کار دخیل هستند که ما دعا میکنیم خداوند حق این مسلمین را از آنها بگیرد چرا که اینها دارند کار حرامی انجام می دهند که این مسلمان کشی به نفع اسرائیل است و ما دعا میکنیم که خداوند آنها را نابود کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به جنایت اخیر آل سعود در کشور یمن مبنی بر کشتار مسلمانان اهل سنت این کشور تصریح کرد: در ابتدا باید گفت که همه علمای اهل سنت، این واقعه خونبار را محکوم مینماییم و این واقعه را جنایتی بزرگ بر علیه امت اسلام میدانیم.
وی افزود: در خصوص رژیم سعودی باید گفت، دولتی که خود را حامی بلاد حرمین و اسلام معرفی کرده است اکنون دست به نابودی حکومت یک کشور اسلامی نموده است و این دقیقا همان حرکت مورد پسند آمریکا و اسرائیل است و نیز به نفع آنهاست.
ماموستا ثنایی ادامه داد: ما این حرکت آل سعود را به نفع آمریکا و اسرائیل می دانیم و آن را نیز به شدت محکوم میکنیم چرا که مسلمان کشی اعم اط شیعه و سنی در اسلام مذموم و حرام است و این حرکات را هم به عنوان یک جنایت بزرگ در ذهن ثبت خواهیم کرد.
وی همچنین با تاکید بر حجم گسترده جنایتهای آل سعود علیه مسلمانان یمن اظهار داشت: فرجام این جنگ نی جز شکست برای آل سعود نیست چرا که آل سعود اکنون قدم در راه منافع اسرائیل و آمریکا در منظقه نهاده است.

وی در پایان گفت: اکنون زیرساختهای یمن د طول این جنگ بیش از صد روزه نابود شده است و ما نیز در خطبه های نماز جمعه این جنایات عربستان را حتما متذکر خواهیم شد چرا که یک حکومت به ظاهر اسلامی دست به چنین جنایاتی دارد می زند.

امام جمعه اهل سنت روانسر نیز با یاد آوری آیه شریفه و مکروا مکرا ولله خیر الماکرین تاکید کرد: قدرتها وقتی احساس قدرتمند شدن پیدا کردند، حقیقت و خدا را فراموش می کنند؛ و آل سعود خائن نیز مصداق این جمله است چرا کعه اکنون ما شاهد این هستیم که این کشور نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل شده است.

خداوند در قرآن صراحتا و با تاکید فرموده است که نباید برای کاران راه تسلطی به مسلمانان وجود داشته باشد در حالی که ما شاهد این هستیم که آل سعود برای اینکه دوروز بیشتر یا کمتر حکومت و عیاشی کنند تن به خواسته های آمریکا و اسرائیل جنایتکار داده است خواه اینکه این سر سپرسردگی منجر به کشتار مسلمانان خواه شیعه و سنی بشود.

وی افزود: آل سعود دروغ می گوید که مدافع اهل سنت هستند و در اصل اینها در بلاد حرمین، خائن الحرمین اند و به عملی جز کشتار مسلمانان و بدنام کردم چهره اسلام دست نزده اند و اینها مدافع هیچ دین و آیینی نیستند.

غفوری تصریح کرد: اینها در بلاد حرمین، باید پاسدار وحی الهی باشند که چیزی جز عدم تظلم به دیگران، عدم تجاوز به حقوق مسلمین و عقد اخوت و برادری بین مسلمین نیست اما ما شاهد این هستیم که اسلامی که رحمت للعالمین است و ابتدای همه آیات آن می بایست خدا را با دو صفت رحمان و رحیم خطاب کرد، اینها آن اسلام را رها کرده اند و دقیقا نقطه مقابل آن اسلام را برای جهانیان متاسفانه به تصویر کشیده اند.

این عالم اهل تسنن ادامه داد: حال این اسلامی که در سراسر آن شاهد چنین رحمانیتی هستیم، این بی وجدانهای خائن الحرمین آنگونه به آن عمل می نمایند که حتی اجازه ورود مواد داروئی و خدماتی را به مردم مسلمان و مظلوم یمن نمی دهند، و بیش از صد روز است که مظلومین یمن را خاک و خون کشیده اند که ما در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که این ادعای آل سعود نیز مبنی بر مبارزه با حوثیون یمن کذب از آب درآمد و آنها قصد نابودی کل یمن را دارند.

امام جمعه اهل تسنن روانسر گفت: آل سعود در طول این بمباران ها و کشتار خود نه تنها اجازه کمک کشورهای مسلمان به یمن را نداده است بلکه مانع از ورود محموله های انسان دوستانه کشورهای غربی و غیر مسلمان به یمن نیز شده که این معنی جز کمر بستن آل سعود به نابودی یمن ندارد.

غفوری افزود: جنایات آل سعود در کشور مظلوم یمن به شدت محکوم است و امروز آل سعود به نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است که در مورد این دو کشور امام خمینی (ره) به خوبی فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است و نیز اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

وی با پرداختن به این نکته که اطلاق واژه شیطان بزرگ حقیقتا برازنده آمریکا است ادامه داد: ما شاهد این هستیم که آمریکا حتی پس از این توافق هسته ای نیز اقدام به کارشکنی ها، تهدیدات و بدعهدی ها نموده است و نیز خوب است در این روزهای سالگرد عملیات مرصاد اشاره کنیم که منافقین مزذور و کوردلی که با حرکت بجا و دقیق ملت ایران در عملیات مرصاد نابود شدند، و در حق ملت ایران و حتی اکراد عراق نیز جنایات زیادی مرتکب شدند، حتی در لیست سازمان های تروریستی آمریکا نیز جائی ندارند که این نشان از چهره پلید و شیطانی این کشور دارد. و حتی من نیز در اخبار شنیدم که این آل سعود خبیث نیز اخیرا با این منافقین دیداری داشته اند.

این عالم اهل تسنن تاکید کرد: به یاری خدا با مقاومت و صبر و همدلی و اتحاد فریاد این مظلومیت و حمایت ملت انقلابی ایران، مردم یمن که به لحاظ عده نیز کم هستند بتوانند بر این دسیسه دشمنان و کفر جهانی پیروز بشوند.

غفوری در پایان تصریح کرد: اینجانب در خطبه های نماز جمعه مدتهاست که بر علیه هر جریان و گروهی که خلاف اصول و موازین اسلام حرکت نموده موضع گیری کرده و مردم روانسر نیز با چنین گروه ها و جریانات مخالف با اسلام و فرامین الهی آن نیز در تضاد کامل هستند و این اقدامات را نیز به شدت محکوم می کنند و اکنون نیز ما شاهد برگ دیگر و جنایت تازه ای از سوی آل سعود خائن هستیم که دامنه جنایاتش به برادران شیعه و اخیرا سنی ما نیز کشیده شده است و امیدواریم این تحرکات، آخرین دست و پا زدن های این رژیم منحوس باشد.

مولوي شرف الدين جامي الاحمدي، امام جمعه‌ي اهل سنت تربت جام، در گفتگو با روابط عمومي دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز ضمن محكوم كردن عربستان جهت كشتار بيش از تعداد 200 تن از اهل سنت شهر مخاي يمن بيان داشت: بار ديگر جنگنده های سعودی جمعه شب گذشته با حمله به غیر نظامیان یمنی در شهر مخا جناياتشان را تكرار كردند.

مولوي جامي الاحمدي ضمن اشاره به آيه‌ي «وَ ما ظَلَمْناهُمْ وَ لکِنْ کانُوا هُمُ الظّالِمین»؛  تصريح كرد: آل سعود به خاطر اين جنايات مصداق كامل ظلم هستند و بايد پاسخگو باشند.

وي با بيان اين كه حكومت‌هايي كه موقعیت خود و خدا را به درستی نشناسد،  بيان داشت:  اين حكومت ها كه موقعيت‌ها را تحلیل نکند و تمام هم و غمشان دنياطلبي باشد متاسفانه از ظلم به ساير انسان ها ابايي ندارند و هدفشان بهره‌وري بيشتر ازدنيا و رسيدن به قدرت است اگر چه خونهاي زيادي ريخته شود و حقوق زيادي پايمال گردد.

امام جمعه‌ي اهل سنت تربت جام با بيان اين كه ما هر هتك حرمت و جنايتي كه متعرض نوع انسان باشد را محكوم مي كنيم تاكيد كرد: متاسفانه جنايات آل سعود و تكفيريها اسلام هراسي را تشديد مي‌كند و چهره‌ي زيباي اسلام را به جهانيان تشنه‌ي حقيقت خيلي بد و نا زيبا  نشان مي‌دهند.

خاطرنشان كرد: ظلم مانند زلزله ويرانگر است و افردي كه ظلم مي كنند در طول تاريخ مورد طرد و لعن بشريت قرار گرفته است و امروز هم كه آل سعود اين جنايات را بر سر مردم مظلوم يمن آورده اند در تاريخ ثبت مي‌شود كه از آن‌ها خاطره‌اي ناخوشايند و لكه‌ننگي در دنياي اسلام ثبت خواهد شد.

وي در پايان تاكيد كرد: براي ما شيعه و اهل سنت فرقي نمي‌كند. ظلم به هر انساني از هر دين و آييني محكوم است و كساني كه عامل اين جنايات هستند بايد مواخذه شوند تا درس عبرتي براي ديگران باشند.

مولوي توكلي ، امام جمعه اهل سنت تايباد نيز در گفتگو با روابط عمومي اين مركز، ضمن محكوم كردن عربستان در كشتار و به خاك و خون كشيدن بيش از تعداد 200 تن از اهل سنت شهر مخاي يمن بيان داشت: اسلام براي انسان ارزش زيادي قائل شده است و تجاوز به جان و مال و ناموس هر انساني از نگاه اسلام حرام است و فرقي نمي‌كند اين تجاوز به حقوق شيعه باشد يا اهل سنت.

وي افزود: سياست غلط عربستان در به خاك و خون كشيدن مردم مظلوم يمن به نتيجه‌اي نخواهد رسيد.

مولوي توكلي تصريح كرد: جنايات عربستان شبيه جنايات رژیم صهیونیستی است و كشتار 200 نفر از مردم شهر مخاي يمن هم لكه‌ي ننگي از اعمال شوم رژيم آل سعود است.

وي با بيان اين كه جايگاه انسان در همه‌ي مكاتب و اديان ارزش زيادي دارد خاطر نشان كرد: كرامت انسان را نبايد پايمان كرد چون خدای متعال با لطف خویش، کرامت ذاتی را به انسان عطا فرمود و انسان‌هاي ظالمي كه اين حقوق را پايمال مي‌كنند بايد در پيشگاه الهي پاسخگو باشند.

مولوی عبدالباري صالحي، مديرمدرسه مظهرالتوحيد تايباد نيزدر گفتگو با روابط عمومي اين مركز ضمن محكوم كردن حمله عربستان صعودي به شهر مخاي يمن بيان داشت: بار ديگر ايادي فرصت طلب و سودجوي استكبار در كشورهاي اسلامي وارد صحنه شده و با بمباران عده‌ي زيادي از مردم مومن و مسلمان شهر مخا را به شهادت رساندند.

وي افزود: يهوديان و همپيمانان جنايتكارشان با ايجاد تفرقه در بين كشورها و جوامع اسلامي باعث كشتار مسلمانان در كشورهاي اسلامي سوريه، يمن، بحرين، عراق و...شده‌اند و اين جنايتكاران و آل سعود با تخريب اماكن مذهبي مسلمانان ، اماكن بهداشتي و درماني و ...مي‌خواهند هم نسل مسلمانان را از بين ببرند و هم سرمايه‌هاي ما را تباه سازند.

مولوی صالحي تصريح كرد: ما طلاب و مدرسين حوزه علميه الاظهر تايباد اين جنايت را محكوم ميكنيم و اعلام مي‌داريم كه كشورهاي اسلامي و مسئولين آنها بايد براي احياي اسلام و وحدت مسلمين گامهاي مثبت بردارند نه اين كه سرمايه‌هاي مسلمانان را از بين ببرند و زنان و كودكان را به خاك و خون بكشند و مجري سناريوي نابودي اسلام باشند.

مولوي احمد شیخ احمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان باخرز نیز طي بيانيه‌اي حمله‌ي عربستان به شهر مخاي يمن را محكوم كرد:

متن كامل بيانيه بدين شرح  است:

بسمه تعالی

ازهمان ابتدای ظهوراسلام آنهایی که به دنبال زر و زوربودند ومنافع خودرا درتقابل باپیشرفت اسلام می دیدند درمبارزه بادین الهی ازهیچ کوششی فروگزار نکردند اما به دلیل اینکه مردان خدا حاکمان جامعه ی اسلامی بودند اجازه کوچکترین تجاوزی رابه بدخواهان ندادند.

امروزه بدلیل وابستگی بسیاری ازحاکمان سرزمینهای اسلامی به استکبارجهانی وفاصله گرفتن اینگونه حاکمان از ملتهای مسلمان،تداوم حاکمیت خودرادرسرسپردگی دربرابر دشمنان اسلام می دانندودراین راه ازتعرض به ملتهای همسایه وهمکیش خود ابایی ندارند.

جامعه اهل سنت شهرستان باخرزبه خاک وخون کشیده شدن 200نفراز مسلمانان عزیز شهرمخا یمن رامحکوم نموده واز جامعه جهانی می خواهد درمحکومیت جلوگیری ازتکراراینگونه  حوادث از هیچ گونه تلاشی فروگزار نکند.

همچنین به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان ، طی گفتگویی با امام جمعه لشتغان بندر خمیر، وی حملات آل سعود و بمباران شهر مخا دریمن را محکوم واین رفتار را به دور از آئین و دین دانسته و برای کسانیکه در این راه جان خود را از دست داده اند علو درجات را از خداوند منان خواستار شدند.  

توليدي دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:, | 21:27 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=